16/09/2013

SEMAKIN KENAL DIA, SEMAKIN JATUH CINTA.

diconteng oleh: Nur Rahimah Fitrah Binti Mohd Sofyan 

Kontroversi tajuk? Ngeh3! ‘Dia’ itu bukan seperti yang anda pikir. ‘Dia’ adalah In-Smartive. Apa siapa bagaimana mengapa dan di mana itu In-Smartive? *minum air sebab penjelasannya macam panjang* Haha!


In-Smartive,

Kalau nak tulis hikayat bersama In-Smartive mahu kalah hikayat sejarah Melayu Melaka. (Ok. Maaf. Hiperbola mungkin? he3!) *kenyit mata* Panjangnya berjela-jela dicampur dengan moment-moment suka duka pahit manis payau kelat dan sebagainya. Jadi, dipendekkan cerita, In-Smartive ini bukan hanya sebuah kelab yang berdaftar di UMP malah ianya lebih dari itu. Apanya yang lebih? Ni nak habaq mai. Ehem! *betulkan tudung*

In-Smartive,

Menghimpunkan jiwa-jiwa yang mahu memberi komitmen yang tinggi, keikhlasan di jiwa dan ketulusan dari hati tanpa berbelah bagi dalam membantu masyarakat. Sesungguhnya perjuangan In-Smartive bukan untuk suka-suka atau saja-saja tapi In-Smartive adalah salah satu medium untuk kita mengumpul saham-saham sorga kalau kena dengan cara dan gaya. *senyum*.

In-Smartive,

Menghimpunkan bermacam-macam latar belakang ahli yang berbeza-beza tanpa sedikit pun wujud rasa ketidaksama-rataan dalam diri setiap ahlinya. Semua ahli boleh bergaul macam dah kenal lama walhal baru jumpa sejam dua. Tak percaya? Mari cuba. *jelir lidah* Dan yang menariknya dalam In-Smartive, walaupun menghimpunkan ahli yang berbeza tahap fikrah, tapi itu tidak menghalang kami sesama ahli untuk saling nasihat-menasihati dan berkongsi luahan rasa dan masalah.

In-Smartive,

Apa yang boleh saya katakan mengapa In-Smartive boleh bertahan sampai ke hari ini adalah disebabkan element utama yang tak pernah luput dari pertama kali ia ditubuhkan iaitu ‘ikhlas’. Seseorang pernah berkata, bila kita melakukan segalanya dengan ikhlas, pasti Allah permudahkan jalan untuk mencapai perkara tersebut. Jadi, saya amat berharap penyambung generasi dan legasi In-Smartive akan teruskan perjuangan dan matlamat tanpa pernah kenal erti lelah dan putus asa.

In-Smartive,

Bukan sekadar kelab tapi keluarga besar. Bukan sekadar untuk kejar merit dunia tapi juga di akhirat sana. Bukan sekadar tempat untuk menambah kenalan dalam hidup tetapi pengalaman yang tak ternilai harganya. In-Smartive itu besar maknanya.

Dan In-Smartive,

Semakin kenal dia, semakin jatuh cinta. Sungguh, banyak yang saya nak coretkan tapi bila mana saya hendak mula menaip, tiada satu perkataan pun yang dapat menggambarkan perasaan kecintaan saya itu pada In-Smartive dan ahli keluarga ini. (Mohon jangan geli. Cheq habaq penuh perasaan ni). Sesungguhnya rasa kecintaan itu melebihi segala rasa yang ada. Rasa kari ke tomyam ke. Haha!

Darah In-Smartive yang mengalir dalam tubuh ini akan terus mengalir tanpa henti selagi jantung juga tidak berhenti berdegup. (Amboih kemain ayat! Hiperbola! Over!) Haha! Sekali dah jatuh cinta dengan In-Smartive, selamanya akan menyintai In-Smartive dan seisinya.

Kalau bersama waktu susah senang dan makan berkongsi pinggan, tu baru namanya kawan sepanjang zaman dan sahabat adalah mereka yang tetap ada, walaupun seluruh dunia berkata kau tak lagi berharga. *senyum manis*

There are times when strangers are like family. And they are my BIG BIG FAMILY.
IN-SMARTIVE DIHATI. BILA BERTEMU TAK PERNAH JEMU. BILA BERPISAH TAK PERNAH GELISAH KERANA AKU ADA KAU, KAU ADA AKU DAN KITA ADA ALLAH. 
  

Persahabatan bukan tentang siapa yang datang lebih dulu, bukan siapa yang lebih lama kamu kenal, Tetapi mereka yang datang dan tak pernah pergi!


6 comments:

  1. perghhhhhh.. ayattt
    tahniah.. huhu

    ReplyDelete
  2. mencintai in-smartive dan SEISINYA...ngeh3... :D Nice kak fittt...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum,tertarik nk kenal IN-SAMRTIVE lepas baca entry ni...rahimah,boleh join ke kalau nak join?atau ada syarat pelepasan??^^

    ReplyDelete
  4. Mohon nak menconteng sama boleh?

    ReplyDelete
  5. Nak conteng gak nak conteng gak :(

    ReplyDelete