04/12/2012

USRAH? COKELAT EH?


Bismillahirramanirrahim
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum hye2 semua..
buat geng2 mafia d alam maya..  =D

Usrah tu, kalau boleh di kategorikan macam cokelat, memang cokelat yang manis lah. manis macam gula! *smile*
Usrah/bulatan cinta/bulatan gembira/apa-apa pun namanya.. yang penting tujuannya adalah sama..
Bukan khusus untuk golongan tertentu (tudung labuh, berjubah, berserban atau berkopiah) sahaja..
tetapi  terbuka untuk siapa pun anda.. tak kira apa dan bagaimana diri anda.. 

mesti ade yang ragu2 nak join usrah ni sebab rasa diri tak bagus sangat.. takut orang2 akan anggap budak2 yang join usrah ni stok untuk budak yang baik2 yang bagus2 yang alim2.. kalau pikir mcm tu, memang sume silap besarlaahhh.. =)

ketahuilah adik2 abang2 kawan2 kesayangan skalian, usrah adalah untuk orang2 yang nak jadi baik, yang nak improve diri jadi lebih baik, yang nak buat perkongsian ilmu kepada kawan2 tak kiralah apa tajuk ilmu sekalipun (skill memasak, skill tidur, skill karate-do) dan tak lupa juga, usrah juga orang2 yang nak hidupkan semula amalan nabi terchenta.. weee~ =D

saya yakin ada antara kalian yang pernah join usrah.. yang mempunyai naqib dan naqibah (ketua usrah) yang hebat2.. yang mantap2.. syabas bebeh! =)
Sebabnya, usrah adalah salah satu platform untuk ahli share moments or problem.. share kisah2 lucu sedih suka duka.. pahit payau masam manis. Usrah adalah untuk kita tambah ilmu dari siapa2 pun.. xsemestinye dari naqib atau naqibah sahaja..

Saya bukan cakap gebang sampai gaya nak terbang. Usrah ni memang seronok! Tak pernah join usrah? Jangan risau. Better late than never gitu. Masih ada masa untuk risik2 kat mana wujudnya usrah di tempat anda. Then, cepat2 grab dan join usrah tu.

Kerana apa? kerana untuk jadi manusia yang hebat, insyaALLAH, jangan selalu bertanya 'kenapa begini?', kenapa begitu?' tapi selalulah bertanya ' why not? (kenapa tidak)' ‘Why not me? (knapa bukan saya)’, If not now, then when? (kalau tidak sekarang, bila lagi). 

Kita nak diri kita bukan sahaja hebat di mata manusia dengan join bermacam-macam jenis kelab dan persatuan yang berkaitan dunia, tapi kita nak diri kita hebat untuk jadi hamba ALLAH juga. Untuk bekalan di akhirat sana. Ameen.  

Lets join any usrah group today. Have fun. Connecting with people, while generating more and more PAHALA. InsyaAllah.#



No comments:

Post a Comment